Citymarketing en Citybranding I Landen
Landen speelt unieke troeven uit: een levendig karakter en de rust van het platteland
Een logo, baseline en huisstijl, opmerkelijk onderscheidend van andere steden
Klant: stad Landen
Activiteiten:
Logo / Baseline / Huisstijl
Nieuw imago
De huisstijl van Landen was aan vernieuwing toe.
Aan Erinas werd de opdracht toevertrouwd om de landelijke stad een nieuw imago toe te meten.
Het beste van twee werelden
Onderzoek wees uit dat een van de grootste troeven van Landen het feit is dat het een stad is in een landelijke omgeving. Het beste van twee werelden, zeg maar. Daarom belooft de stad het ideale evenwicht tussen rust en levendigheid, voor alle leeftijden. Een nieuwe identiteit was geland.
Eigentijds en dynamisch
We gingen daarmee creatief aan de slag. Met de baseline 'stad van het platteland' was de belofte naar bewoners en bezoekers meteen gegrondvest.
Voor het logo lieten we onze verbeelding de vrije teugels en kwamen we uit op een zwierig handgeschreven woordmerk, 'Landen'. Zonder al te veel franjes maar levendig en optimistisch. Zoals de Landenaren het zelf zouden schrijven, met één pennenstreek.
Glooiend gelijk
Alle diensten en entiteiten van stad Landen zijn nu visueel gestroomlijnd, als gelijklopende voren van een vers omgeploegde akker.
Briefhoofden, brieven, persberichten, flyers, affiches, binnen-en buitensignalisatie, vlaggen, wagens en digitale communicatie zijn geworteld in de nieuwe huisstijl.
Spreekt de branding van stad Landen jou aan?
Is jouw stad, gemeente of organisatie toe aan een update van identiteit en imago via een nieuwe branding? Je bent hier aan het juiste adres.